بروزرسانی: 19 آذر 1404
به عنوان مسافر، این کارها را انجام ندهید زیرا ممکن است باعث ناراحتی خدمه کابین شود
پرواز می تواند یک تجربه بسیار استرس زا باشد، به خصوص زمانی که پروازها به تاخیر افتاده یا به طور کلی لغو می شوند. اما این مهم است که بدانید اگرچه پرواز می تواند استرس زا باشد، اما یک معجزه نیز هست و کسانی که به شما کمک می کنند با خیال راحت از نقطه A به نقطه B برسید، خدمه کابین، سزاوار احترام کامل شما هستند.
اندی، یکی از اعضای فعلی یک شرکت هواپیمایی بزرگ، گفت: «مأموریت ما فراتر از ارائه خدمات در هواپیما است: «ما در درجه اول متخصص ایمنی هستیم و برای رسیدگی به موارد اضطراری که ممکن است در هر لحظه در طول پرواز رخ دهد، آموزش دیده ایم. ، به مجله Travel + Leisure گفت: "وقتی چیزی در 100000 کیلومتری سطح زمین اتفاق می افتد، ما اولین کسی هستیم که به مردم کمک می کنیم."
کارهایی که نباید در هواپیما انجام دهید:
دست زدن به بدن خدمه بدون رضایت آنها
همانطور که نباید به یک غریبه دست بزنید، نباید به خدمه کابین که با شما غریبه هستند، در کشتی نیز دست بزنید. برای صحبت با آنها به شانه یا بازوی آنها ضربه نزنید. می توانید به جای آن از کلماتی مانند «خانم» و «ببخشید» استفاده کنید.

بلافاصله پس از سوار شدن، آب بخواهید
در هنگام سوار شدن، خدمه وظایف ایمنی بسیار مهمی دارند، بنابراین مودبانه است که در این زمان آشفته از درخواست یک لیوان آب خودداری کنید.
اگر نیاز به مصرف دارو دارید، خودتان را آماده کنید و قبل از سوار شدن، یک بطری آب بگیرید. مهمانداران هواپیما فقط چند دقیقه فرصت دارند تا همه را بنشینند و دستورالعمل بستن کمربند ایمنی را ارائه دهند.
استفاده از توالت در زمان نامناسب
گاهی اوقات لازم است از سرویس بهداشتی استفاده کنید، اما اگر می توانید، سرویس بهداشتی را طوری برنامه ریزی کنید که با خدمات خدمه همخوانی نداشته باشد.
حمل سینی به تنهایی دشوار است، چه رسد به اینکه وقتی کسی می خواهد مهماندار را هل دهد یا به صندلی خود بازگرداند، آن را متعادل کند.
دکمه تماس را هر دو دقیقه فشار دهید
به ندرت از دکمه تماس بالای صندلی خود استفاده کنید. اگر دیدید مهماندار مشغول کارهای دیگری است یا می بینید که چند ردیف پشت سر شما سرویس می دهد، فقط یک دقیقه صبر کنید.
بعد از سرویس غذا سفارش دهید
اگر در حین غذا به خواب رفتید یا در آن لحظه به هر دلیلی حوصله غذا خوردن ندارید، بدانید که ممکن است بعدا نتوانید غذای خود را تهیه کنید.
در انتظار تحویل بار
این فقط یک رفتار غیر مودبانه نیست، بلکه یک عمل واقعا خطرناک برای مهمانداران هواپیما است. بسیاری از مهمانداران از پارگی روتاتور کاف و سایر مشکلات ناشی از بلند ، مکرر وسایل سنگین رنج می برند.
بهتر است چمدان خود را در صورت سنگین بودن به درب تحویل دهید. مهمانداران هواپیما فقط می توانند به شما کمک کنند، نه اینکه چمدان شما را بلند کنند.
بدن را در وسط راهرو دراز کنید
کشش در یک پرواز طولانی مهم است. فقط مطمئن شوید که این کار را در یک مکان مناسب انجام دهید و نه در وسط راهرویی که مهماندار در حال راه رفتن است.
کوتاه ، یا سوهان کشیدن ناخن
این برای هر دو گروه مهمانداران و مسافران صدق می کند: بریدن یا سوهان کشیدن ناخن های دست و پا می تواند بسیار آزاردهنده باشد.
نه ممنون
دفعه بعد که از هواپیما پیاده شدید، لحظه ای به کارهایی که خدمه کابین برای شما انجام دادند فکر کنید. از اطمینان از داشتن آب و غذا گرفته تا ایمن ماندن در هوا. یک تشکر ساده می تواند خستگی آنها را برطرف کند.
نکات: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کن...
منبع: https://dinu.ir/%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D9%87-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D8%AA-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF/