بروزرسانی: 19 آذر 1404
چگونه در تماس های ویدیویی تاثیر اولیه بهتری داشته باشیم
وقتی نوبت به معرفی آنلاین خود می رسد، بهتر است به پس زمینه تماس ویدیویی خود توجه کنید. اما چگونه می توان تاثیر اولیه بهتری در تماس های ویدیویی داشت. همه ما می دانیم که برداشت اولیه بسیار مهم است. اما با تبدیل شدن تماس های ویدیویی به روشی محبوب برای ملاقات و برقراری ارتباط این روزها، چگونه می توانیم خود مجازی خود را به بهترین شکل ارائه کنیم؟

مطالعه ای که در دانشگاه دورهام انجام شد نشان می دهد که باید خود را جلوی یک قفسه کتاب یا گروهی از گیاهان آپارتمانی بگذارید و لبخند بزنید. محققان به 167 داوطلب تصاویر ثابتی را نشان دادند که شبیه افراد در تماس های ویدیویی بود. این تصاویر شامل مجموعه ای از مردان یا زنان است که در حالتی خندان یا خنثی در پس زمینه ای که شامل فضای نشیمن تار، گیاهان آپارتمانی، یک قفسه کتاب، یک دیوار خالی یا تصویری از یک شیر دریایی که روی کوه یخ خوابیده است، نشسته اند. سپس از داوطلبان خواسته شد تا شایستگی و اعتبار هر فرد را ارزیابی کنند.
آنهایی که گیاهان آپارتمانی و قفسه های کتاب در پس زمینه داشتند به عنوان کارآمدترین و قابل اعتمادترین رتبه بندی شدند. شایان ذکر است که پس زمینه های خالی امتیاز کمتری نسبت به پس زمینه های تار از نظر قابلیت اعتماد داشتند، اما از شایستگی و ظاهر بهتری نسبت به پس زمینه های تار برخوردار بودند و افراد با حالت های شاد به عنوان شایسته تر و قابل اعتماد تلقی می شدند.
بعلاوه، زنانی که پیشینه ای مانند اتاق خواب یا اتاق نشیمن داشتند، نسبت به زنانی که دارای گیاهان آپارتمانی یا قفسه کتاب بودند، کمتر قابل اعتماد به نظر می رسیدند. به گفته محققان، این نشان می دهد که فضای نشیمن قابل مشاهده در پس زمینه، مانند اتاق خواب یا آشپزخانه، بر اولین برداشت افراد از شما تأثیر می گذارد و اهمیت توجه به آنچه را که در مقابل آن می نشینید هنگام برقراری ارتباط آنلاین برجسته می کند.
شما باید هر کاری را که معمولاً در یک تماس ویدیویی انجام می دهید، انجام دهید، خوب به نظر برسید، لبخند بزنید و دوستانه باشید. اما فراتر از آن، شما باید پیشینه خود را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که بهترین تاثیر ممکن را دارید. این می تواند تفاوت بین از دست دادن آن شغل یا گرفتن آن باشد.
نکات: 5.0 از 5 (1 رای)
یه لحظه صبر کن...
منبع: https://dinu.ir/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B3-%D9%88%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D9%88%D8%AF/